Bugatti 37 La Mouche bude k vidění na Zbraslavi

04.08.2015 12:46

Jedním z dalších vozů, který na Zbraslavi uvidíte je Bugatti 37 La Mouche ze sbírky Ladislava Samohýla, tady přinášíme příběh vozidla...

 

Příběh Bugatti T 37

Automobil Bugatti T 37 La Mouche je již čtvrtým rokem ozdobou sbírky veteránů pana Ladislava Samohýla, kde se nachází i největší kolekce vozů Bugatti v Čechách a na Moravě.

Automobil byl zakoupen v nepojízdném stavu, ale s kompletní karosérií.

V renovačních dílnách se v současné době dokončuje motor, tak aby se příští rok mohl i tento automobil zúčastnit GP automobilů Bugatti.

I když vůz není ještě kompletně dokončen, byl již několikrát vystaven např. na Classic Show Brno 2013 a v loňském roce i v Napajedlech na zámku v rámci Výstavy historických vozidel pořádanou panem Ladislavem Samohýlem.

Karoserie vozu, pro mnohé známá jako „ Cage la Mouche“(v překladu Moucha) skýtá jen malé pohodlí, protože je postavena na Grand Prix podvozku určeném jen pro závodění. Tím však vůz získal na tehdejší dobu velký výkon a rychlost oproti jiným běžně vyráběným vozům. Celá karoserie je kompletní a z hliníku, má svou patinu. Zajímavostí je odnímatelný díl střechy, který se uloží za sedadla a tím vznikne „ polokabriolet“. Čalounění je provedeno v manšestru a v kůži. Z dnešního pohledu působí vůz miniaturně a je problém se vůbec do vozu pohodlně usadit, natož tak v něm cestovat.

Historie automobilu

V roce 1927 bylo kupé Bugatti navrženo pro brazilského velvyslance hraběte Count le Souza Dantos. Hrabě Dantos žil v Paříži na 45 Avenue Montaigne. V přízemí této budovy bylo i zastoupení firmy Bugatti a to ho natolik inspirovalo, že si nechal postavit jedno speciální kupé. Design tohoto kupé byl původně nyzýván „ Toutalu“. Tvůrcem této jediné patentované karoseri byl Jean Antoine Augustin de Vizcaya. Stavbu karoserie provedla firma Million-Guiet, která posléze tyto karoserie montovala i na luxusní velké vozy.

Vůz byl předveden v roce 1927 na výstavě Concourse d´elegance Femina au Bois a v roce 1928 se zúčastnil soutěže Championnat Automobile de Artistes.

Říká se, že hrabě Dantos daroval tento vůz ruské tanečnici Marii Dalbaicina.

Technický popis

Tento vůz byl postaven na podvozku, který je identický s osmiválcovým Grand Prix modelem Bugatti 35. Tyto vozy s označením 37 byly osazeny pouze čtyválcovým motorem o objemu 1496 cm3 a výkonu 60HP. Vyrobeno jich bylo 290 kusů. Tento motor byl schopen po doplnění kompresorem Roots dávat výkon až 90HP. Maximální rychlost se proto pohybovala až kolem 180km/hod.

 

—————

Zpět